Tüketici Hakları Büromuz Kuruldu

İstanbul Tüketici Hakları Bürosu Başkanımız Jale Yanılmaz, büronun kuruluşuna ilişkin bir açıklamada bulundu.

Tarih:

İstanbul Tüketici Hakları Bürosu Başkanımız Jale Yanılmaz büronun kuruluşuna ilişkin şu açıklamayı yapmıştır:


Türkiye’de tüketicinin korunması ile ilgili çalışmaların başlaması ve tüketici işlemlerinin anayasal güvenceye kavuşması 1982 yasası ile gerçekleşmiş olmakla birlikte, ülkemiz coğrafyasının tarihinde, Selçuklu döneminde “Ahilik Teşkilatı”, Osmanlı döneminde “Lonca Teşkilatı” adı verilen yapılanmalarda, Cumhuriyet döneminde ise kamu düzenini korumayı amaçlayan yasaların içerisinde dolaylı da olsa tüketiciyi koruyucu düzenlemeler mevcut olmuştur.


1995 yılında Birleşmiş Milletler Evrensel Tüketici Hakları Beyannamesi düzenlemelerini kapsayan 4077 sayılı “Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun”; 2013 yılında gelişen tüketim ihtiyaçları sebebi ile 6502 sayılı kanun ile yenilenmiştir.


Bu yasal düzenlemelere rağmen, giderek artan nüfus, küreselleşme sürecinin dayattığı ekonomi politikaları, varlık ihtiyaçlarında oluşan değişimler ve özellikle son yıllarda üretim ayağını kaybetmiş yok edici tüketim alışkanlıklarının yaygınlaşması, tüketici sorunlarını derinleştiren unsurlar olmuştur. Diğer yandan, sürekli değişiklikler barındıran torba yasaların ve düzenlemelerin, tüketici mağduriyetlerini gidermesi gerekirken mağduriyetleri arttıran uygulamalara mahal vermesi, küresel güçler karşısında verilen mücadele kadar ulusal düzeyde de mücadeleyi zorunlu kılmıştır.


Vatan Partisi İstanbul İl Başkanlığı bünyesinde oluşturulan Tüketici Hakları Bürosu, tüketici haklarının korunması; tüketicilerin, haklarını nasıl kullanacağı konusunda bilgilendirilmesi, farkındalıklarının arttırılması; tüketici sorunlarına kamuoyu ve kamu kuruluşları nezdinde dikkat çekilmesi; tüketici aleyhine olabilecek düzenleme ve uygulamalara karşı mücadele içinde olunması, toplumumuzun teknolojik, bilimsel, ekonomik, sosyal, psikolojik gelişim süreçlerini doğru yönetecek tüketim politikalarının üretilmesi amaçlarını benimsemektedir.


Tüketici kavramı toplumun istisnasız tüm bireylerini kapsayan bir kavramdır. Bu sebeple bilinçli, sağlıklı, güvenilir, adil bir tüketim alışkanlığının yerleşmesi ve gelişmesi tüm toplumun faydasınadır.


Vatan Partisi, bu toplumsal faydaya ulaşılabilmesi için, kamuoyunu gereken durumlarda uyarmak, yönlendirmek, bilgilendirmek, örgütlemek yöntemleri ile dengeleri oluşturmak ve korumak adına sorumluluk taşıdığı inancındadır. İstanbul İl Başkanlığı bünyesinde “Tüketici Hakları Bürosu”, bu sorumluluğun gerçekleştirilmesi amacı ile kurulmuştur.


Vatan Partisi Tüketici Hakları Bürosu, “Üreten Türkiye” programı temelinde mücadele verecektir.


Kamuoyuna saygı ile duyurulur.

 

Jale Yanılmaz

İstanbul Tüketici Hakları Bürosu Başkanı