LGBT PROPAGANDA VE ÖRGÜTLENMESİ KANUNLA YASAKLANMALIDIR
Vatan Partisi Öncü Kadın Genel Başkanı Meltem Ayvalı, 1. Yargı Taslağındaki LGBT Düzenlemesi üzerine basın toplantısı düzenledi.
Basına yansıyan bilgilere göre; 11. Yargı Paketi Taslağında LGBT ile ilgili düzenlemeler yer alıyor ve taslağın yakın zamanda TBMM’de görüşülmesi bekleniyor.
LGBT dayatması; insanı ve toplumu tehdit etmektedir. Bu nedenle, en başta belirtmeliyiz ki, LGBT propaganda ve örgütlenmesine karşı yasal düzenleme çalışmalarının başlaması olumlu bir gelişmedir.
Vatan Partisi, LGBT propaganda ve örgütlenmesini yasaklayan bir kanun çıkarılması için yıllardır mücadele yürütmektedir. Partimiz, Türkiye’nin İstanbul Sözleşmesi’nden çekilmesini sağlamada ve LGBT gerçeğini topluma anlatmada anahtar roldedir.
Vatan Partisi ile beraber, geniş halk kitleleri de harekete geçmiştir. İstanbul’da, Ankara’da, İzmir’de, Türkiye’nin dört bir yanında, LGBT propaganda ve örgütlenmesini engelleyen yasa çıkarılması için mitingler, yürüyüşler, paneller düzenlemiş, imzalar toplamıştır. LGBT propaganda ve örgütlenmesinin yasaklanması, devletin toplumu koruma sorumluluğunun bir parçası olduğu gibi halkın da haklı bir talebidir.
11.Yargı Paketi Taslağına bakılırsa; LGBT dayatmasına karşı yeni bir kanun çıkarılması öngörülmemekte, Türk Ceza Kanunu’nda bazı değişiklikler yapılması yeterli sayılmaktadır. Bu durum, LGBT dayatmasının emperyalist merkezlerden yayıldığı ve insanımızı yıkıma uğrattığı, LGBT propagandasının her yeri sardığı gerçeğinin Hükümet ve Milletvekillleri tarafından tam olarak anlaşılmadığının göstergesidir. Saldırı büyük ve çok yönlüdür, ona yanıt da bütüncül ve net olmalıdır.
11. Yargı Paketi Taslağına göre;
*Cinsiyet değiştirme yaşı 18’den 25’e çıkarılacaktır. Tıbbi müdahale öncesi kişi ayrıntılı biçimde takip edilecek, takip ve teşhis bu konuda uzman hastane ve heyetlerce yapılacaktır. Cinsiyet değiştirme yaşının yükseltilmesi ve cinsiyet değiştirme operasyonu için kişinin kapsamlı bir tıbbi incelemeye tabi tutulması bilimseldir, doğrudur.
*Eşcinsel evlilik törenleri cezalandırılacaktır. Türk Medeni Kanunu’na göre eşcinsel evlilikler zaten yasaktır. Yeni taslakla, yasal olmasa bile kendilerini evli sayarak tören düzenleyenlere ceza düşünüldüğü anlaşılmaktadır.
*Taslakta “övme, özendirme, teşvik” şeklinde ifade edilerek LGBT propagandasına ceza öngörülmüştür. Ancak özendirme suçu “hayasızca hareketler” başlığında ve doğal olarak sınırlı biçimde ele alınmıştır. Biraz önce bahsettiğimiz gibi, ayrı bir yasa düşünülmediği için düzenlemeler güdük kalmıştır.
*Taslakta yer alan, ”Doğuştan gelen biyolojik cinsiyete ve genel ahlaka aykırı tutum ve davranış” ifadesi belirsiz ve tartışmalıdır.
*Taslakta, örgütlenme suçundan hiç bahsedilmemiştir. Örgütlenme ve yabancı devletlerden para alma suçlarına değinilmemiş olması, taslağın özensiz hazırlandığının ya da LGBT yıkıcılığına karşı kararlı bir siyasi duruş ortaya konulamadığının göstergesidir. LGBT dernekleri kapatılmadan, yabancı devletlerden para alanlar cezalandırılmadan, örgütlenmenin önüne geçmeden LGBT dayatmasıyla mücadele edilemez.
Vatan Partisi’nin kanunu hazırdır. Bu kanun; aylar süren titiz bir çalışmanın ürünüdür ve mücadelenin içinde olgunlaştırılmıştır. Şimdi kanun önerimizi yeniden kamuoyuyla paylaşıyor, özellikle milletvekillerimizin dikkatine sunuyoruz.
DOĞAL OLMAYAN CİNSEL KİMLİK VE İLİŞKİLERİN PROPAGANDA VE ÖRGÜTLENMESİNİN
SUÇ OLUŞTURDUĞUNA İLİŞKİN KANUN ÖNERİSİ VE GEREKÇESİ
GEREKÇE
LGBT diye kısaltılan “Lezbiyen, Gey, Biseksüel, Transseksüel, Cinsiyetsizlik, Akışkan Cinsiyet” gibi doğal olmayan, kadın ile erkek kimliği ve ilişkisi dışındaki cinsel kimlik ve ilişkilerin propagandası ve örgütlenmesi, milletimiz, devletimiz ve insanımız için ciddî tehdit oluşturmakta ve yıkıcı sonuçlar doğurmaktadır.
Eşcinsellik, tarih boyunca sınıfsal çelişkilerin ve kadının aşağılanmasının aşırı boyutlara vardığı toplumlarda, topluma yukardan aşağı dayatılmıştır. Günümüz dünyasında da LGBT propaganda ve örgütlenmesi, emperyalist devletlerin bütün insanlığa ve millî devletimize karşı yıkıcı faaliyeti kapsamındadır. Bu faaliyetle toplumumuzu ayakta tutan değerler yozlaştırılmakta ve çürütülmektedir.
Emperyalist Batıdan gelen ideolojik baskılarla oluşturulan “Toplumsal cinsiyet” kavramı altında, cinsiyetsizlik ve benzeri doğal olmayan cinsel kimlikler topluma dayatılmakta, eşcinsellik ve transseksüellik yaygınlaştırılmaktadır. Öncelikle insan, aile kurumu ve kadınıyla erkeğiyle bütün toplum hedeftedir. İnsanın cinsiyetine yabancılaştırılması, kendi bedeniyle kavgalı hale getirilmesi, bunalımları, intiharları, madde ve alkol bağımlılığını tetiklemekte, şiddet eğilimini kışkırtmaktadır. Dış dayatmalarla cinsiyet değiştirdiği için pişman olanların sayısı artmaktadır.
LGBT propagandasının masum ve bilinçsiz olan çocukları bile hedef alması, onları istismara açık hale getirmektedir. Dahası çocukların cinsiyetine müdahale etmek ve onları LGBT hareketini meşrulaştırmak amacıyla kullanmak, toplumumuzun geleceğini karartmaktadır.
Yapılan araştırmalar, Türkiye’de ve Dünya’da sözde “cinsiyet hoşnutsuzluğu” vakalarında kayda değer artışlar olduğunu ortaya koymaktadır. Bu artışın nedeni, doğal değil ideolojik ve kültüreldir. Gençlerin kimlik arayışı “özgürlük, çağdaşlık, düzene başkaldırı” olarak sunulan LGBT propagandasıyla buluşturulmakta ve “LGBT birey” kimliği yaygınlaştırılmaktadır.
Yabancı devlet parasıyla desteklenen LGBT propagandası ve örgütlenmesi, millî kültürümüzde ve ahlakımızda derinleşen yaralar açmaktadır.
İnsanı, toplumu, sağlığı, genel ahlâkı ve kamu güvenliğini korumak, Devletimizin anayasal görevidir. “Doğal Olmayan Cinsel Kimlik ve İlişkilerin Propaganda ve Örgütlenmenin Suç Oluşturduğuna İlişkin Kanun”un amacı, LGBT propaganda ve örgütlenmesini ceza yaptırımına bağlayarak, devletimizi, toplumumuzu, aileyi ve insanımızı korumaktır.
Kanunun adında LGBT kavramının tercih edilmeme nedeni, yeni yeni cinsel kimlikler türetilmesidir. Böylece LGBT harfleri yetersiz hale getirilmektedir. Bu nedenle “Doğal Olmayan Cinsel Kimlikler ve İlişkiler” kavramı kullanılmıştır.
Doğal olmayan cinsel kimlik ve ilişkilerin propagandasından kasıt; özendirme ve telkin içeren kamuya açık eylemlerdir. Gazete, dergi, kitap, televizyon, sinema, radyo, internet gibi kitle iletişim araçlarıyla yapılan özendirici nitelikteki yayınlar ve aynı nitelikteki toplantı ve gösteriler propaganda kapsamındadır.
Cinsiyet, cinsellik ve doğal olmaya cinsel kimlikler konularında yapılan bilgilendirme, araştırma ve tartışmalar, elbette suç kapsamı içinde değildir.
Kanunda cezalandırılan, kamuya açık propagandadır. Kişilerin özel hayatları ve kendi aralarında yaptıkları görüş alışverişleri propaganda kapsamında değildir.
Suçun oluşumunda kasıt unsurunun saptanması, belirleyici önemdedir.
Örgüt suçuna gelince, Kanunda, doğal olmayan cinsel kimlik ve ilişkilerin propagandası amacıyla örgüt kurma veya örgüt yönetme eylemleri de cezalandırılmıştır. Ayrıca tanımlanan amaçla kurulan örgütlerin kapatılması öngörülmüştür. Kapatma hükmünün verilmesi için iki şart aranmalıdır. Suç, ya o örgütü temsil eden organlar aracılığıyla işlenecektir ya da o örgütün faaliyetinin tanımlanan suça odak oluşturduğu saptanacaktır.
Suç oluşturan amaçla yabancı devletlerden, örgütlerden ve kurumlardan maddî yardım almak, cezayı ağırlaştırma nedeni olarak öngörülmektedir.
İstanbul Sözleşmesi’nin 24 Kasım 2011 tarihinde kabul edilmesinden sonra düzenlenen kanun, tüzük, yönetmelik ve genelgelere ve kamu belgelerine giren “toplumsal cinsiyet”, “gender” gibi ifadeler, İstanbul Sözleşmesi’nin 20 Mart 2021 tarihinde Cumhurbaşkanlığı Kararnamesiyle feshedilmesine rağmen, devletin hukukî düzenlemelerinde durmaktadır. Bu ifadeler, emperyalizmin dayattığı yozlaşma ve çürümeye zemin oluşturmak yanında, LGBT’nin propaganda ve örgütlenmesi suçunun işlenmesine de alan açmaktadır. Bu nedenlerle ilgili ifadelerin hukuk metinlerinden ve belgelerden çıkartılması, yürütme ve yasama organlarının ertelenemez görevidir.
DOĞAL OLMAYAN CİNSEL KİMLİK VE İLİŞKİLERİN PROPAGANDA VE ÖRGÜTLENMESİNİN
SUÇ OLUŞTURDUĞUNA İLİŞKİN KANUN
1. Suçun Tanımı
Doğal olmayan veya “toplumsal cinsiyet” diye tanımlanan sözde cinsiyetlerin, cinsel ilişkilerin ve tıbbi zorunluluk dışındaki cinsiyet değiştirmenin özendirilmesine ve telkinine yönelik propaganda ve örgütlenme faaliyeti suçtur.
2. Propaganda suçu
Kanunda tanımlanan propaganda eylemini sözlü olarak ya da yazılı, görsel ve işitsel yoldan kitle iletişim araçlarıyla kamuya açık biçimde yapanlar, 500 günden on bin güne kadar adlî para cezası ile cezalandırılır.
Suçun örgüt faaliyeti kapsamında işlenmesi halinde, ceza yarı oranında artırılır.
Kanunda tanımlanan propagandanın yer aldığı yayın yasaklanır ve yayının kamuya erişimi engellenir.
3. Toplantı ve gösteri yasağı
Bu kanunda suç olarak tanımlanan eylemleri gerçekleştirmek üzere toplantı ve gösteri yürüyüşleri yapılması, Anayasanın 34. Maddesinde öngörüldüğü üzere, “millî güvenlik, kamu düzeni, suç işlenmesinin önlenmesi, genel sağlığın ve genel ahlâkın veya başkalarının hak ve özgürlüklerinin korunması” amacıyla yasaklanır. Hükme aykırı eylemlerin gerçekleştirilmesi halinde, 2911 Sayılı Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanununun ceza hükümleri uygulanır.
4. Örgütlenme suçu
Doğal olmayan cinsel kimlik ve ilişkilerin propagandası ve yayılması amacıyla örgüt kuranlar veya örgütü yönetenler, altı aydan üç yıla kadar hapis cezasıyla cezalandırılır.
5. Tüzel kişiyi kapatma yaptırımı
Suçun tüzel kişiliği yöneten organlar aracılığıyla işlenmesi ya da tüzel kişinin suç oluşturan faaliyetin odağı haline gelmesi durumunda, tüzel kişilik kapatılır ve sorumlu yöneticiler bir yıldan üç yıla kadar hapis cezasıyla cezalandırılır.
6. Suç amacıyla yabancı gerçek ve tüzel kişilerden maddî destek alma suçu
Kanunda tanımlanan eylemleri işlemek amacıyla yabancı devletlerden, örgütlerden ve kurumlardan maddî destek alanlar, iki yıldan dört yıla kadar hapis cezasıyla cezalandırılır.
Alınan destek müsadere edilir. Müsadere edilecek değerin sarf edilmiş olması durumunda, bedelin desteği alan veya alanlardan tahsil edilmesine hükmedilir.
Suç amacıyla maddî destek alan örgüt kapatılır.
7. Yayım tarihi ve yürürlük
Bu kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Kanun hükümleri Cumhurbaşkanlığı tarafından yürütülür.