Beşir Baysoy, seçim çalışmalarını sürdürüyor

Vatan Partisi İskenderun Belediye Başkan adayı Beşir Baysoy, seçim çalışmalarına ilişkin esnaf ve halk gezmelerini sürdürüyor

Tarih:

1/3
2/3
3/3

SEBZE, MEYVE VE BALIKÇI PAZARI SİNEK AVLIYOR

Vatan Partisi İskenderun Belediye Başkan adayı Beşir Baysoy, İskenderun’un önemli pazarlarından meyve, sebze ve balıkçılık perakende pazarı esnafı ile görüştü.

Perakende pazarında 120 dükkan bulunuyor. Pazarda meyve, sebze ve balık satılmaktadır. İskenderun’un merkezi konumundaki yer olmasına rağmen esnaflar günlük nafakalarını çıkaramıyorlar.

Vatan Partisi İskenderun Belediye Başkan adayı Beşir Baysoy, önce esnafın sorunların dinledi , sonra da partinin Pazar yeri ile ilgili çözüm önerilerini anlattı.

120 Dükkan bulunan Pazar yerenin önemli sorunlarını esnaflar şöyle anlattı:

Burası İskenderun belediyesine ait dükkanlar, kiralarımızı düzenli ödüyoruz ama buraya bir yatırım yapılmıyor. Halen baraka gibi dükkanlar ayrıca yazın kokudan geçilmiyor. Biz burada gıda maddeleri satıyoruz, temiz olması gerekiyor ama belediye yeterince bu alanın temiz olmasını ciddiye almıyor. Yanı başımızda AVM var, orası tıklım,tıklım dolu ama biz kiralarımızı, vergimizi, diğer borçlarımızı ödeyemez duruma geldik. Bu anlamda belediye başkan adaylarının bu konularda ilgilenmesini istiyoruz, diyorlar.

ALİ EROL (ESNAF):

Büyük Marketler Bizi Bitirdi.

Ben 1997 yılından bu yana buradayım. Esnaf buranın tek tip, hijyenik olmasını ister. Esnafın durumu zayıf ve marketler küçük esnafı yemiş bitirmiştir. Yüzde elli bizim işlerimiz durmuştur. Bunun en önemli kaynaklarından biri büyük marketlerin çalışması, bizim işimize yansımaktadır.

BİR ESNAF:

Alt Yapı Sorunu Olduğundan Kokudan Geçilmiyor.

Bu Pazar İskenderun’a yakışmıyor. Çok çirkin bir görüntü var. İskenderun gibi güzide şehre bu Pazar ayıp diyorum. Vatan Partisi adayı Beşir bey burayı güzel şekilde yapmayı söz verdi. Kazanmanızı ve başarılar diliyoruz. Bu pazarda120 esnaf bulunmaktadır. Herkesin derdi aynıdır. Bu Pazar yerinde trafik sorunu var, ayrıca halk buradan geçerken burnunu kapatarak geçmektedir. Çünkü burası kokuyor. Buranın alt yapı sorunu bulunmaktadır. Balık suyunun gitmediğinden ötürü koku yayılıyor. Bu anlamda derhal alt yapısı yapılmalıdır. Şiddetli yağmurlarda sular taşıyor ve koku daha artıyor. Ayrıca buralar çok eski yapılar ve yağmur yağdığında içeriye sular akmaktadır.

BEŞİR BEYSOY (VATAN PARTİSİ BELEDİYE BAŞKAN ADAYI

Daha Modern, Pazar Yerleri Kuracağız.

Ben bu çarşıyı cazibe merkezi ve modern bir merkez yapacağım. Şu anda bulunan AVM’lerden daha temiz, daha modern bir Pazar yeri yapacağımın garantisini veriyorum. Ayrıca kiralarınızı düşüreceğim, ayıp yani kargir yani baraka tarzında dükkanlar esnafımızın sorunlarını çözecek imkanlar bulunmaktadır. Belediye işgaliye, dükkan başı 5 bin lira ve diğer temizlik vergileri derken ama hizmet verilmiyor.

EMİN KILIÇ (ESNAF)

İşlerimiz Kötü.

Esnafın durumu gördünüz, gezdiniz elde sıfır oğlu sıfır var. Sabah dükkanımızı açıyoruz, akşam eve boş gediyoruz. Belediye çalışmaları hiçbirşey yapılmadı. Belediye burasına bakmıyor. Belediye başkanı Seyfi Dingil, muhtar gibi kimseyi düşünmüyor. Bizler kiramızı çıkaramıyoruz, bir de belediye temizlik konusunda icraatı bulunmuyor. Belediyenin bu pazarı modern ve güzel görünmesi için bir çalışma yapmasını isterdim. Burası açıkta meyve, sebze, balık ve diğer gıda maddeleri satılmaktadır ama burası temiz olmadığını gözlerinizle gördünüz. Anlayacağınız biz çağdaş ve temiz bir pazarda iş yapmak ve halka hizmet etmek istiyoruz.

BEŞİR BAYSOY:

Perakende Pazarları Kuracağız.

Bizim bu tür pazarları destekleyen projelerimiz var. Esnafımızın modern pazarlarda iş yapmasına yönelik çalışmalarımız bulunmaktadır. Kooperatif şeklinde değerlendirin, yine müşteriyi çeken, AVM’ler tarzında esnafımızın iş yaptığı çarşı merkezlerimiz olacaktır. Aldıkları mallar daha düşük temin edilecek, müşterilerine daha kaliteli hizmet sunmuş olacaklardır. Pazar esnafımız halkımıza daha ucuz, daha kaliteli mallar sunduklarında halkımız sizi tercih edeciktir. Bizim esnafımızın, halkımıza daha ucuz ve kaliteli mallar satmasına yönelik projelerimiz vardır. Bize destek verdiğinizde bunları hayata geçireceğiz. Perakende kooperatiflerimiz olacak, sizler bu kooperatifler altında faaliyet göstereceksiniz. Esnaf böyle bir pazarda daha heyecan ve daha zevkle işini yapacaktır.

1/3
2/3
3/3

EKONOMİK KRİZDEN İNTİHAR EDEN ARKADAŞLARIMIZ OLDU

Vatan Partisi İskenderun belediye başkan adayı Beşir Baysoy, seçim çalışmaları ve projelerini anlatmaya devam ediyor. Belediye başkan adayı Baysoy ve ilçe yönetim kurulu üyeleri İskenderun Serbest Muhasebeciler ve Mali Müşavirler Odasını ziyaret etti.

Vatan Partisi ziyaretinde İSMO Başkanı Merih Hasan Yıldırım ve yönetim kurulu hazır bulundular. Sıcak görüşmede, Hasan Yıldırım sorunlarını anlattı ve bu sorunlar konusunda Vatan Partisinin projelerini sordu, ziyaretten son derece memnun kaldıklarını ve başarılar dilediler.

Merih Hasan Yıldırım:

Bu günkü ekonomik sürecin krizi Özal hükümetleri ile başladı ve bu gün doruk noktasına çıkmıştır. Ekonomik krizin yükünü ve acısını en çok biz muhasebeciler çekmektedir. Bizler belediyenin çöp toplayan, imar planları yapmanın ötesinde iş imkanları yaratan, üretim kooperatifleri ve tüketim kooperatifleri kurulmasına öncülük etmelidir. Üretim meselenin birinci ayağıdır ve esastır. Bu halk beton yiyerek yaşamını sürdüremez. Belediyecilik bütün toplumun her alandaki yaşamı ile ilgili olduğunu düşünüyoruz.

Bizim mesleki sorunlarımız ciddi boyuttadır. Esnafımız muhasebecilerin parasını ödeyemez duruma geldiğinde ya da ödemediğinde krize giriyoruz. Hükümetin her gün çıkardığı yasalar altında eziliyoruz. Eskiden eğitim toplantılarını sabahları yapardık, şimdi akşamları yapıyoruz. Çünkü o gün yasa çıkmıştır ve meslektaşlarımızın haberi olsun diye akşamüzeri yasaları anlatıyoruz.

İşler öyle çığırından çıktık ki, meslektaşlarımız bürolarından çıkamaz hale gelmiştir. Ekonomik kriz yüzünden intihar eden meslektaşlarımız vardır. Bir de hükümetin bizleri tehdit ederek, yeni oda kurmaya yönelik çalışmaları bizlerin gücünü kırıyor. Odalar olarak bakanla görüşmeler yaptık, ama kimse bizim sorunlarımıza ilişkin bir çözüm önermiyorlar, çözüm yolu göstermiyorlar.

Beşir Baysoy:

Biz Vatan Partisi olarak üretim ekonomisi konusunda çalışmalar yürütmekteyiz. Üretim ekonomisi kapitalizm ile yani liberal ekonomilerle yürümez. Serbest piyasa denilen model bu gün üretimi bitirmiştir. Krizin nedeni zaten bu ekonomik modeldir. Bizim modelimiz Atatürk’ün karma ekonomidir. Bizim iktidarımızda altı ok partimizin programı olarak uygulanacaktır.

AKP ve CHP’nin ekonomik programlarında üretim ve ulusal ekonomi yoktur. Zaten ekonomide iflas etmelerinin ana nedeni küresel güçlerin önlerine koyduğu model ekonomiyi uygulamaya çalışmalarındandır. Bizim Ulusal Strateji merkezi her alan projeler üretmektedir. Üretim ile tüketimin paralel yürümesi gerektiğini anlatıyoruz. Üreticimiz üretecek ve halkımız tüketecektir. Bizler camilerde politika yapmıyoruz. Bizler emperyalist güçlerin önümüze koyduğu projelerle yürümüyoruz. Vatanımızın, milletimizin ortak çıkarları temelinde projeler, üretip, uygulamayı hedefliyoruz. Bu gün eksik olan milli bir hükümetin iş başında olmamasındandır. Milli bir hükümet terör sorununu, ekonomik krizi çözer ve ülkemizi en iyi şekilde yönetir. Bu gün sorun üretim ekonomisine sırtını dönenlerdir, bu gün teröre çanak tutan siyasi partilerdir.

1/5
2/5
3/5
4/5
5/5

KENTSEL DÖNÜŞÜM VE İMAR BARIŞI YALANLARI

İskenderun’da yıllardır tartışılan ve bir türlü çözülmeyen Kentsel Dönüşüm kapsamına giren mahalleler, imar barışı diye sunulan yasalar karşısında bu mahallelerde çözüm üretilmediği gibi evleri ellerinden alınan insanlar nereye başvuracaklarını,ne yapacaklarını şaşırmış durumdalar.

Vatan Partisi belediye başkan adayı Beşir Baysoy İskenderun’da İmar Barışı adı altında evleri ellerinden alınmak isteyen Meydan Mahallesindeki insanlarla görüştü. İmar Barışının aldatmaca ve halkı kandırmak olduğunu halka anlattı. Bu mahallede yaşananların içler acısı olduğunun altını çizdi.

Evlerinin kentsel dönüşüm, imar barışı adı altında ellerinden alınmak isteyen insanlar çözüm konusunda siyasi partilere güvenlerinin olmadığını, bu gecekonduların ellerinden alınarak, rant için kullanılacağını iddia ettiler.

Mahalle sakinleri ayrıca mahallede onlarca işsiz olduğunu ve önceki seçimlerde belediye başkan adayları söz verdiklerini ama seçim bittikten sonra kendilerini yüz üstü bıraktıklarını söylediler.

Vatan Partisi belediye başkan adayı Beşir Baysoy, tek, tek evleri gezdi, gençlerle görüştü ve çözüm konusunda partisinin projelerini şöyle anlattı.

Sizleri anlıyorum. Çalışan ve işsiz insanlarsınız ve kentin dışına itildiniz. Sizin yerinize kentin rantını yiyenler oturmaktadır. Sizler ürettiniz, sizler çalıştınız ama payınızı almadınız. Vatan Partisi belediyelerinde üreten bir kent amacına uygun düzenleyecektir. Havadan para kazanma aracı olan kent rantları halkın kullandığı kaynak haline getirilecektir. Hazine arazileri kentin üreten ve yoksulların ihtiyaçları için konutlar yapılacaktır.

Gerek hazine arazileri gerek tapulu gecekondularınız elinizden alınmayacak, tam tersine size en uygun şartlarda yeni yerleşim ve konut olarak düzenlenecektir.

Aslında belediyeler özelleştirildi. Özel çıkar ve taşeronlara teslim edildi. Sizler üç-beş rantçılar uğruna kurban edildiniz. Rant için belediyenin kamu hizmetlerini yapmıyorlar. Bizim belediyemizde belediye başkanları yeniden kamunun ve halkın hizmetinde olacaktır.

Sizlere yine söz veriyoruz ve belediyenin bu imkanları vardır. İşsiz olan gençlerimize iş, parkı olmayan çocuklarımıza park alanları yapacaktır.

Bu gün belediyeler kişisel çıkarlar, ihaleci sisteme kurban edilmesinin nedenini sizler yaşayarak görüyorsunuz. Kentsel dönüşüm diyorlar, sizin zor şartlar altında aldığınız, yaptığınız gecekondular yıkılıp, yerine binalar yapılacak ama içinde sizler olmayacaksınız. Sizler kentin daha dışına sürüleceksiniz. Biz Vatan Partisi olarak kendimizin değil, kentimizin, halkımızın belediyesini kuracağız.