"Özelleştirme değil kamulaştırma"

Karşıyaka İlçe Başkanlığımız, İzmir Büyükşehir Belediyesinin "Artı Para" adı verilen yeni sistemi protesto eden basın açıklamasını gerçekleştirdi

Tarih:

1/2
2/2

Karşıyaka İlçe Başkanlığımız, İzmir Büyükşehir Belediyesinin "Artı Para" adı verilen yeni sistemi protesto eden basın açıklamasını gerçekleştirdi. İlçe Başkanımız Nilay Özçetin, açıklamasında şunları söyledi:

 

Değerli Karşıyakalılar;

 

Aliağa’dan Selçuk’a kadar olan 136 kilometrelik hatta işletmecilik yapan İZBAN, 15 Şubat, dün,”ARTI PARA” adı verilen yeni bir sisteme geçmiştir. Artı Para Sistemi’nin ilk aşamasında, yolcunun İZBAN’a biniş yapabilmesi için biniş yapacağı istasyondan gidebileceği en uzak mesafedeki istasyonun ulaşım ücretinin İzmirim Kartı’nda olması gerekmektedir. İkinci adımda yolcunun turnikeden geçişi sırasında gidebileceği en uzak istasyonun ulaşım ücreti, kartında bloke edilecektir. Halkımız, 25 kilometreye kadar bir seyahat yaptıysa çıkışta “Artı Para Makinesi” yardımıyla kartındaki blokajı kaldırırken sadece gideceği mesafeye ait olan ulaşım ücreti tahsil edilecektir. Bu ücret, mevcut durumda uygulanan tarife üzerinden kesilecektir. Blokajı kaldırma işlemini inişinden sonra unutan ve 3 saat içinde gerçekleştirmeyen yolcu blokaj kaldırma işlemini yapamayacaktır. Seyahat 25 kilometreden fazlaysa, tam biletlerden kilometre başına 7 kuruş, öğretmenlerden 5 kuruş, öğrenci ve 60 yaş biletlerinden ise 4 kuruş tahsil edilerek blokaj kaldırılacaktır. Aynı istasyondan giriş ve çıkış yapan yolcular için herhangi bir blokaj kaldırma işlemi yapılamayacaktır. Bu yüzden yolcular bakiye blokajını kaldırmak için en az bir istasyon gitmek zorunda kalacaktır.

 

İZBAN tarafından uygulamaya konulan sistemin adı Artı Para. Ancak sistem, yolcunun cebindeki parayı artırmayacak, aksine eksiltecek. Bu uygulama halkın cebinden ne kadar daha fazla para alabilirim hesabını yapmaktır. Yani Ocak 2018’den itibaren yüzde 10 zamlanan ulaşım ücreti, ikinci bir zam daha görecek. Uygulamanın bir diğer dezavantajı da, en uzak mesafe ücretinin İzmirim Kart’ta bulunması zorunluluğu. Yeni uygulamayla kartında örneğin 2.90 TL bakiye bulunan ve Alsancak’tan Halkapınar’a gitmek isteyen yolcu, yol ücreti kartında bulunmasına rağmen İZBAN’a binemeyecek. Çünkü kartında yeni uygulamayla o hattaki en uzak yol ücreti kadar bakiye bulunması gerekiyor. Yeni sisteme göre yolcuların bindikleri her istasyonun farklı bir ücreti var. Bu miktar Karşıyaka İZBAN istasyonunda 7,50 TL.

 

Özellikle hareketli olan sabah saatlerinde öğrencilerin ve özellikle yaşlıların bu sisteme uyum sağlaması çok zor olacaktır.

 

İZBAN Şirketine değil, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’na soruyoruz. Belediyelerin ulaşım hizmetini ucuz, hatta mümkünse ücretsiz olarak sağlaması sosyal belediyeciliğin bir gereğidir. Belediyeciliğin en önemli hizmetlerinden olan ulaştırma hizmetini bir şirkete vermek yanlıştır. Özel şirket yapacağı her işte halkın menfaatini değil kendisine ne kadar kar getireceğini düşünür. İZBAN şirketinin üzerine suç atmanın gereği yoktur. İzmir halkına karşı sorumlu olan aslında İzmir Büyükşehir Belediyesi’dir. Belediye gayri meşru kazanç sağlamaktadır.

 

Ayrıca soruyoruz, bu sistemin kurulmasından kimler maddi menfaat sağlamıştır.

 

Vatan Partisi, ilk başladığı andan itibaren özelleştirmenin zararlarını anlatmakta ve bu uygulamadan dönülmesi için mücadele etmektedir. İZBAN’ın uygulamaya başladığı ARTI PARA Sistemi tamamen özelleştirmenin sonucudur. Bu sistemin Mustafa Kemal Atatürk’ün halkçılık programıyla hiçbir ilgisi yoktur.

 

Kamu yararına olmayan bu uygulamadan derhal vazgeçilmelidir.

 

ÖZELLEŞTİRME DEĞİL KAMULAŞTIRMA